CÒmics-
històries quotidianes
Vinyetes tipus còmic, l’objectiu de les quals és acostar els conceptes vinculats al Govern obert des d’una situació quotidiana propera a les persones jóvens, a les quals va dirigit el projecte. Tots els còmics plantegen un dilema que queda pendent de resoldre i és a partir del mateix que s’avança en el coneixement dels diferents termes que es treballen en el projecte. Cadascun dels còmics acaba en la pregunta: i tu, què faries?
Els còmics ofereixen la lectura en valencià, castellà (D.es), francés (D.fr), anglés (D-en) i alemany (D.de) i també s’han adaptat per a persones invidents (D.IV.val, D.IV.es, D.IV.fr, D.IV.en, D.IV.de) en els mateixos cinc idiomes. Així, a més poder utilitzar-los les persones amb problemes de visió, també serveixen per a l’aprenentatge d’idiomes i poden utilitzar-los les persones que parlen qualsevol dels cinc idiomes. T’expliquem breument què tracta cadascun d’ells.
La pilota de totes i de ningú
L’IES fa el prèstec a un grup d’estudiants d’una baló per a què no hagen de portar-lo de casa com passava fins ara.
Trencar o jugar
Un grup d’adolescents juga en el parc, fent mal ús dels gronxadors, per consegüent els xiquets i les xiquetes que juguen en aquest, demà no podran utilitzar-los.
Rumor fals
Ha eixit el llistat per a l’escola d’estiu, dues xiquetes no hi apareixen. Sa mare, sense llegir les bases d’assignació de places, envia un missatge de WhatsApp.
Fum i soroll a l’insti
El carrer de l’institut té molt de tràfic, cada dia arriben a l’institut estudiants en cotxe, altres en autobús i moltes persones no apaguen el motor.
Un curs de pandèmia
L’ actual situació provocada per la covid-19 fa que en l’ aula, a més de l’ús de mascaretes haja de controlar-se la qualitat de l’aire.
Les instal·lacions al barri
Un grup de jóvens va al parc a jugar a bàsquet, però se n’adona que sols hi ha una cistella i que ni tan sols hi ha una font.